Ingyen székhelyszolgáltatás

Van valami manapság ingyen? Ilyennel még nem találkoztam. Dolgozik valaki ingyen? Jelentkezzen nálam, szívesen fogadom, s még azt is megígérem, hogy nagyon jó dolga lesz!

Komolyra fordítva a szót! Elhiszi ezt valaki? Pedig több székhelyszolgáltató is ezzel a szlogennel hirdeti magát, valószínűleg a tapasztalatuk az, hogy van, aki elhiszi, különben nem élnének ezzel a módszerrel. Természetesen ők sem jótékonysági szervezetek, s nem rászorulók az ügyfeleik. Több „becsapós” marketinges eljárás kialakult Magyarországon, de mindegyik végén ott a csomó, a fizetési kényszer. Elhúzzuk a mézesmadzagot, aztán becserkésszük a nem kellően felkészült szolgáltatást igénybe vevőt, nem törődve azzal, hogy egyirányú utcába tereltük őt be. De sokszor még a felkészült embereket is sikerül becsapni –hiszen tudjuk, hogy erről van szó-, mert az elején olyan megállapodást ír alá, ami aztán rejtve, de magában foglalja az átverést. S még ez az ember is azt mondja, hogy biztos van benne valami trükk, de én azt észreveszem majd, engem nem húznak csőbe. Aztán mégis! Erre építenek ezek a szolgáltatók.

Kérdezem: Ez egy tisztességes eljárás? Már az első megnyilvánulásban ott szerepel, hogy be akarnak csapni, az információ hiányom ki akarják használni. Nekem ez olyan, mint amikor azt hirdetik, hogy fizess ma be 1 forintot, holnap már kettő lesz belőle. De miből, hogyan is?

Mennyivel tisztább az, amikor valaki piaci áron hirdeti meg a szolgáltatását, természetesen árversenyben is van, de a szolgáltatási szintjével vonzza magához a megrendelőit?

Mert az „ingyenhez” tegyük hozzá azt is, hogy a későbbi busás megfizetésen túl milyen szolgáltatást kapunk olyan szervezettől, aki már a legelején félre akar vezetni minket? Bennem ilyenkor mindig felmerül, hogy vajon egyáltalán a törvényes keretek között működik-e, fenntart-e állandó recepciót, megkapom-e a beígért szolgáltatást, a kellő figyelmet? A másik oldalon végiggondolom, hogy kik vehetik ezt igénybe? Valószínűnek tartom, hogy olyanok, akik nem a legtisztességesebb úton járnak, akiket az előzőekben –bennem felmerülő- leírt problémák nem érdeklik, eleve cégtemetésre használják a székhelyszolgáltatást. Akarok én ezekkel a cégekkel egy társaságba, egy megítélésbe kerülni? Gondolom, ezen szolgáltatók NAV-os megítélése is kihat az ügyfeleikre. Szeretném én ezt?

Sajnos az ország lakossága olyan helyzetben van, hogy nagyon nehezen tud azon túllépni, hogy ne a pénz legyen az elsődleges szempont. Így megértem őket is, de sajnálatosnak tartom azért is a helyzetüket, mert a legtöbb esetben ezzel még nehezebb anyagi körülmények közé juthatnak váratlan kiadásokkal, nehézségekkel. Hasonlítani tudom a hirdetők viselkedését ahhoz, amikor a bankok –visszaélve a szegénységgel- kínálják a hiteleket (persze alaposan bebiztosítva magukat), s aztán a hátralékba eső hiteleseket zokszó nélkül tönkreteszik, csak a saját anyagi helyzetüket nézik. Hivatkoznak Széchenyi István hitelszemléletére, könyvére, hogy hitel nélkül a gazdaság nem működik. Igen ám, de Széchenyi nem erről nyilatkozott, hanem arról, hogy ha a hitel jobban kitermeli a hasznot, akkor ne a saját tőke befektetésére várjunk, hanem csapjunk bele! Ez a gondolata kizárja azt, hogy saját célú vásárlásra, bizonytalan fedezettel vegyünk fel hitelt. Ő kizárólag arról gondolkozott, írt, hogy befektetésként, amikor annak hasznot kell hoznia, mérlegeljük a saját tőkét vagy a hitelt.

Hogy ne kerüljünk a későbbiekben bajba, csak javasolni tudom a következőket:

  • amiről már korábbi cikkünkben is írtam, ismerjük meg előzetesen a székhelyszolgáltatónkat, menjünk el hozzá, szerezzünk személyes tapasztalatokat, benyomásokat,
  • tájékozódjunk arról, hogy a szolgáltató úgy működik, ahogy azt elvárjuk tőlük,
  • hivatkozási joggal kérjünk írásbeli nyilatkozatot arról, hogy a későbbiekben hogyan fog történni a szolgáltatás, nekünk milyen kötelezettségeink fognak keletkezni,
  • olvassuk figyelmesen át a szerződés tartalmát, az apró betűs, úgynevezett általános szöveget is, mivel nagyon sokan oda rejtik el virágnyelven a bennünket esetleg terhelő feltételeket,
  • figyeljünk arra, hogy a szerződés milyen mellékleteket tartalmaz, amire a szerződés utal is.

Társaságunk ezen gondolatok alapján végzi tevékenységét. Kolléganőim minden esetben külön felkérik a szerződés aláírása előtt ügyfeleinket, hogy nyugodt körülmények között tárgyalónkban még egyszer olvassák végig a szerződésünket, amely igaz, hogy a mellékletekkel együtt nyolc oldal, de nincs apró betűs rész, nincs más egyéb, amire utalna, hivatkozna.

S még egy gondolat az anyagiakon túl! Nyilvánvalóan, akik magukról az ingyenességet hirdetik, azok vagy félrevezetnek bennünket hosszú távon, vagy rövid időben gondolkoznak, tevékenységüket nem a törvényes előírásoknak megfelelően végzik, s ebből előbb-utóbb nekünk is gondunk lesz. Nem egy ügyfelünk azért csatlakozott hozzánk, mert az ilyen szolgáltatók miatt bajba került.

Mindenkinek javaslom, gondolja végig, hogy ma mi van ingyen!

További információkat az alábbi linkre kattintva olvashat:

http://www.falcoproject.hu/szekhelyszolgaltatas/mi-fan-terem-a-szekhelyszolgaltatas/

 

Következő bejegyzésünk címe: Az egyéni vállalkozó, mint székhelyhasználó