Székhelyszolgáltatás váltás
Előfordulhat, hogy elégedetlenek vagyunk a korábbi székhelyszolgáltatónkkal, vagy meguntuk a saját lakcímünkön való bejelentés kellemetlenségeit. Ilyenkor szeretnénk új szolgáltatót kiválasztani. Ha már tapasztalattal rendelkezünk, akkor sem könnyű a választás.
Első ötletként az merül fel, hogy lakóhelyünkhöz, közlekedésünkhöz közeli helyet találjunk, ne okozzon nagy problémát annak felkeresése. Ez egy praktikus gondolat! Következőleg szeretnénk valamit tudni a leendő szolgáltatónkról. Ezt egyrészt biztosítja az Internet, de nem árt személyesen is meggyőződni a kínálatról. Ilyen esetben én biztos, hogy elmennék a helyszínre, s ott érdeklődnék, látnám a valóságot. Kicsit olyannak tartom ezt, mint amikor az utazási magazinban látom a fényképeket, s a valóság csak hasonlít rá. Ha megnézem a maga valóságában, tapasztalom az ott szolgáltatók hozzáállását, magatartását, netán kedvességét, látom a szolgáltatás valóságát, akkor egészen más „biztosítékokkal” kötöm le magam náluk. Nem árt ilyenkor kérdéseket feltenni, azaz feltérképezni a szolgáltatást. Nem utolsó szempont az ár! Nyilvánvaló, hogy a székhelyszolgáltató munkát végez, tehát díjazás illeti meg ezért. Így mindig gyanús az, amikor valaki ingyen, esetleg olyan minimális díjazásért ajánlja szolgáltatását, amelyből még az alkalmazott bérét sem tudja kifizetni. Az ő választása előre vetíti azt, hogy hamarosan gondjaink lesznek, s újabb szolgáltatót kereshetünk. De erről a későbbi cikkünkben részletesen írunk, most csak a váltás miatt említjük meg ezt a szempontot is.
A korábbi tapasztalataink alapján tudjuk azt, hogy érdemes-e váltanunk. Tapasztalatunk szerint így nagyon gyorsan kiszűrhetőek azok a cégek, akik cégtemetők, valójában nem azt szolgáltatják, amit kínálnak, eldugott, nehezen megtalálható helyen vannak, nyitva tartásuk nem folyamatos. Látjuk, hogy a mi céljainkat elérhetjük-e, vagy sem. Ha mi magunk is nehezen találjuk meg a céget, már eleve gyanús a dolog. Ha a nyitva tartása korlátozott, nem biztos, hogy megfelel nekünk. Ha nem találunk megfelelő hangot, kiszolgálást az ott dolgozókkal, akkor az már a szájízünket befolyásolja.
A helyszíni látogatás alkalmával meggyőződhetünk arról, hogy a székhelyszolgáltató milyen helyet foglal el a környezetében. Más egy lakásban működő cég látványban és megtalálásban, mint egy kifejezetten üzlethelyiségnek, épületnek kialakított helyen. Számít, hogy ez mellékutcában, vagy főútvonalon helyezkedik el, mennyi idő óta tartózkodik ott.
Ez utóbbi a megbízhatóságban is befolyással bír a döntésben. Ha valaki pár évvel azelőtt alapított céget egészen más megbízhatósággal bír, mint aki harminc éve működik ugyanott. Ezt mindenki tudja, s leméri az első pillanatban. A csalódás lehetősége már ebből következően is minimális.
Összefoglalva mi is a fontos:
- Közelünkben, de legalább is könnyen elérhető legyen számunkra a székhelyünk!
- Folyamatosan tudjunk velük kapcsolatot tartani!
- Győződjünk meg arról, hogy biztos kezekbe kerülünk!
- Megbízható céggel szerződjünk!
S utolsóként még egy ötlet! Kérjünk előre szerződés tervezetet, s figyelmesen olvassuk át, netán jogi hozzáértővel nézessük át. Naponta találkozunk olyan partnerekkel, akik a saját állításuk alapján „futólag”, „nagyjából” átolvasták, majd az események bekövetkeztével szembesülnek a problémáikkal. Sok székhelyszolgáltató nem mindent ír bele a szerződésébe, utal az Általános Szerződési Feltételeire, ami olyan apró betűs, több oldalas, első ránézésre érdektelen tartalommal bír, amibe elrejtve sok-sok hátrányos előírás is lehet. Ezzel az ügymenettel nem értek egyet, a megrendelő félrevezetésének tartom.
A törvényes feltétele a székhelyszolgáltatás váltásának gyakorlatilag megegyezik bármilyen alapító okirat változtatási folyamatával. Az új szolgáltatótól befogadó nyilatkozat szükséges az ügyintéző ügyvédnek, hogy az a cégbírósági és NAV bejelentések során beadhassa. Egyéni vállalkozáskor ugyanez a feladat ügyvéd nélkül, nekünk kell az illetékes önkormányzatnál ugyanezt intéznünk.
További információkat az alábbi linkre kattintva olvashat:
Következő bejegyzésünk címe: Melyik a „jó” székhelyszolgáltató?