Melyik a „jó” székhelyszolgáltató?

Sokat gondolkodtam ezen cikk megírásán, hogyan lehet ezt megfogalmazni? Kicsit hasonlít arra, amikor azt a kérdést teszik fel nekem, hogy gyermekeim iskolája jó-e? S mivel a feleségem pedagógus, s ő is éppen abban az iskolában tanít, ahová a gyerekek járnak, így mindkét oldalról ismerem a problémákat. De akkor is nehéz azt kimondani, hogy jó, mert melyik szempontból nézzük. Nyilván jónak tartom, hiszen különben másikat választottunk volna. De a döntésben mi is befolyásolt? Első szempont az volt, hogy egy valós általános iskolát találjunk, nem különböző egyéb tantárgyakkal megspékeltet. Másik szempont az volt, hogy lakóhelyünktől ne túl távoli legyen. Harmadik helyre került, hogy tájékozódjunk a tanítás színvonaláról. Természetesen sokat számított az, hogy az érdeklődésünk során megtudtuk, hogy az ott végzett szülők a gyermekeiket is oda íratták. Természetesen voltak egyéb, a saját életünket befolyásoló kérdések is. Ezt a döntést kicsit hasonlónak tartom, mint a székhelyszolgáltató kiválasztását. Elsőre biztos, hogy az befolyásolna –természetesen előzetes érdeklődés, esetleg személyes látogatás, illetve szerződéstervezet alapján-, hogy a székhelyszolgáltató működése biztos, nyújtja nekem az általam igényelt szolgáltatásokat. Ahogy az iskola kiválasztásánál, nálam biztos, hogy a lakhelyem, közlekedésem közelsége befolyásolna. Nyilván könnyebb velük a kapcsolattartás, ha a közelben vannak, ha minden nap előttük haladok el. Jön a színvonal. Természetes, hogy egy régi szolgáltató, akinek jó pár éve fix partnerkapcsolatai vannak, már eleve szimpatikus. Tudni kell, hogy ha egy nagy szerződéskörrel rendelkezik, akkor ránk nincs olyan figyelemmel, mint egy családias körben. Az is meggondolandó, ha alig van ügyfele, hiszen felmerül az a kérdés, hogy miből él meg? Valamit sejthetünk mögötte. A saját üzleti tervemben is bekorlátozom a vállalt ügyfelek számát. Egy darabig az alkalmazottakkal lehet követni a növekményt, azonban azt nem szeretném elérni, hogy egy ügyfél egy papír legyen. Az már a kiszolgálás minőségének a romlása a megítélésem szerint. Gondoljon bele: Ha Ön betér a szolgáltatójához, s az ügyintéző ismerősként köszönti, akkor milyen érzés tölti el Önt? Ezt viszont 600-800 ügyféllel lehetetlen megvalósítani. Ez esetben Ön úgy érezné magát, mintha egy hivatalba lépne be. Arról nem beszélve, hogy az ügyintéző tájékozottsága is töredéke annak, mintha rögtön ismerősként kezeli Önt.

Nem egyszer voltam fültanúja annak, amikor a postás sorolta a cégeket, a kolléganőm pedig fejből válaszolt neki, hogy kivel mi a helyzet. Akarnánk ennél többet?

Látom a „nagy” székhelyszolgáltatókat. Személyes kapcsolat nulla. Az ügyfelek közötti természetes szűrés gyakorlatilag nincs. Azaz válogatás nélkül bárkivel kapcsolatot létesítenek. Persze ezt az ügyfelek is tudják, s a „link” legtöbbször feketézésre alakított cégek előszeretettel kihasználják. Hozzánk ezek a cégek eleve nem jönnek, mert már elterjedt a híre, hogy ha valaki nem törvényszerűen viselkedik, nem utólérhető a kapcsolattartó, „eltűnt”, akkor azonnal tájékoztatjuk erről a Cégbíróságot illetve a NAV-ot kérve a cég  és az adószáma törlését.

Összefoglalva:

  1. Szerezz személyes tapasztalatot, látogasd meg a szolgáltatód!
  2. Óvakodj a túl olcsó szolgáltatóktól a fent leírt bizonytalanság miatt!
  3. Kerüld azt a helyet, ahol túl sokan vannak, hiszen akkor nincs személyes kapcsolat, nem jut Rád elegendő idő.

 

További információkat az alábbi linkre kattintva olvashat:

https://figyelo.hu/pr/igy-ismerheto-fel-a-kockazatos-szekhelyszolgaltato-121459/

 

Következő bejegyzésünk címe: A befogadó nyilatkozat