A székhelyszolgáltató és a küldeményeim
A legtöbb információt baráti körben kapom meg visszajelzésként. A mostani témánknál ez különösen igaz. Sajnos még a mai napig kevesen tudják, mire jó, ha székhelyszolgáltató segítségét veszik igénybe.Igaz ez a már korábban leírtak miatt is (lásd 2020. decemberi írásunkat), de sok más tényező is ezt támasztja alá. Ilyen kérdés a nekünk érkező küldemények átvétele. Van olyan barátom, aki legfőbbként azért szerződött velünk, hogy ne kelljen szinte minden nap sorban állni a postán. Ismerjük mindannyian, ha bemegyünk egy postahivatalba, mennyi időt kell rászánnunk! Mert általánosan elmondható, hogy éppen akkor nem tartózkodunk otthon, amikor a postai kézbesítő jön. A postai dolgozók létszámhiánya miatt ugyanis egyre nehezebben kiszámítható, hogy hozzánk mikor érkezik a kézbesítő. Sőt, ma már ugyanarra a címre több kézbesítő is jár, más hozza a leveleket, más a különdíjas küldeményeket.
Nálunk –igaz ez egy kicsit költségesebb csomag tartalma, mint a szintén kínált alapcsomagunk- megoldható az, hogy minden beérkező küldeményt felbontunk, szkennelünk, s e-mail-ben továbbküldünk megbízónknak. Természetesen különösen vigyázunk ez esetben az adatkezelésre, titoktartásra, hozzáférésre, hogy illetéktelen személy minderről semmi tudomást ne szerezzen. Aztán partnerünk, amikor ideje engedi, bejön irodánkba, s egy perc alatt átveszi azokat. De ha az anyagi részeket nézzük, a legdrágább, mindent tartalmazó csomagunk havi díja is olyan, amelyet egy családi fagylaltozáskor bőven elköltünk.
Kaptam már kérdést, hogy van-e a székhelyszolgáltatás küldeményeinél korlát, milyen mennyiséget veszünk át. Mi ebben nem határoztunk meg limitet. Van olyan partnerünk, akinek mindig érkezik több küldemény is, de van olyan, akinél csak ritkán.
Természetesen csomagküldeményt is átveszünk a megállapodásunk szerint, annak kétféle sorsa lehet.
- vagy az értesítésünket követően bejön érte az ügyfelünk (ez esetben semmi többletköltséget nem számolunk fel, maximum kérjük őt, hogy egy héten belül fáradjon be érte),
- vagy írásbeli (elég az e-mail) kérésére továbbpostázzuk az általa adott címre, természetesen ezt az ő költségén tesszük,
- vagy ha három hónapig nem jelentkezik érte a megbízónk, akkor jegyzőkönyv felvételével megsemmisítjük a csomagot. Erre még fennállásunk alatt nem került sor.
Szerződésünk szerint kötelezettségünk, hogy küldemény érkezése esetén 24 órán belül a székhelyre érkezett levelezésről írásban tájékoztassuk partnereinket. Mivel az év minden munkanapján rendelkezésre állunk, ezt a feladatot könnyű teljesíteni. Nagyon ritkán persze előfordul vis-major esete (áramszünet, internet kimaradás), azonban ez még soha nem okozott pár óránál nagyobb időtúllépést. Rendkívüli esetekben mindig tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy mikor térünk el az általánosan megszokott időbeosztástól.
Azokkal az ügyfeleinkkel, akik sűrűn igénybe veszik a postai szolgáltatásunkat, szinte azonnali kapcsolatban vagyunk, nem csak e-mailben, de többször telefonon is felveszik kolléganőim velük a kapcsolatot.
A postával kialakult jó kapcsolatunk miatt sokszor könnyebben ügyintézünk, mint az egyszerű polgár. A postai kézbesítő kolléganőimtől értesül dolgokról, többször tőlük érdeklődik, hogy melyik küldeménnyel mit tegyen.
Több olyan partnerünk is van, aki nem adott meghatalmazást részünkre a küldeményei átvételére. Ők sem kerülnek rosszabb helyzetbe, mert a postai értesítőt átvesszük (mi vagyunk a „levélláda”), s ugyanúgy 24 órán belül értesítjük őket e-mail-ben annak tartalmáról. Ez esetben annyival kényelmetlenebb, hogy ahhoz, hogy a postán sorban álljon, még szükséges hozzánk is befáradnia az értesítő papírért. Nem vagyok hivatott megítélni, de valószínűnek tartom, hogy ők azok, akik kicsit tájékozatlanok, s nem tudják, hogy ezen küldemények át nem vétele a másik fél részéről kézbesítettnek tekintendő, a lényegi rész szempontjából nem hivatkozási alap, hogy esetleg nem vették át.
Érdekességből a postai küldemények átvételéről itt olvashat egy pöffenetet: https://www.axel-nyomtatvanykitolto.hu/cikkek-231-valtozik-az-ajanlott-kuldemenyek-atvetele
Következő bejegyzésünk címe: Székhelyszolgáltatási zsúfoltság