Székhelyszolgáltatási zsúfoltság

Az érdeklődők sokszor kérdezik meg tőlem, mi a jobb gondolat? Olyan székhelyszolgáltatót választani, ahol sok cég van bejelentve, vagy olyan társaságot, ahol kevés?

Nos, erre a kérdésre röviden nem lehet válaszolni.

Az a gondolat, hogy ahol sok a bejegyzett cég, önmagában nem hordozza azt a feltételezett gondolatot, hogy a sok cég között könnyebben észrevehetetlen maradok, kevesebb esély van az ellenőrzésre, nem valós. Gondoljunk csak bele, hogy a NAV-nál minden cég nyilvántartott, s házon belül döntik el, hogy kit ellenőrizzenek. A székhelyszolgáltatóhoz már célzott ellenőrzéssel érkeznek.

Ugyanúgy ennek az ellentéte, a kevés bejegyzett cég sem hívja fel a figyelmet a szolgáltatást igénybe vevőkre.

Teszteljük le a leendő székhelyünket!

  • Írjunk nekik levelet!
  • Próbáljuk meg elérni őket telefonon!
  • Látogassuk meg a helyszínt!

Sokkal fontosabb annak a megítélése, hogy –ha sokan is vannak az adott helyre bejegyezve- van-e nekik megfelelő kiszolgálásuk, azaz tudják-e teljesíteni a megfelelő minőséget. Ennek, ha körültekintőek vagyunk, viszonylag könnyen utána járhatunk. Ha levelünkre, érdeklődésünkre könnyen elérjük őket telefonon, ha postafordultával e-mail-re választ kapunk, mindkettőt úgy, hogy kielégítően, nem halogatva, akkor már az első bizalmi kérdésünkre választ kapunk. S ha nem vagyunk restek, s akár személyesen is meglátogatjuk őket, hiába a sok cégtábla, érzékelni fogjuk, hogy van-e a sok cégtáblának a kiszolgálásban hátráltató eleme.

Ennek egyébként egy titka van! Megfelelő számú, képzett alkalmazott, akik munkájukat szívesen végzik, s jól érzik magukat a munkahelyükön.

Nekem az ötszáz ügyfél feletti szolgáltatókkal kapcsolatban van már fenntartásom. De ott sem első kérdésem az ügyfélszám, hanem az a kérdés merül fel bennem, hogy miképpen tudják ezt az állományt teljes körűen kiszolgálni. Megítélésem szerint ekkor már óhatatlan, hogy homok ne kerüljön a fogaskerekekbe. Mit jelenthet ez? Későbbi értesítést, későbbi választ, felületesebb ügyfélkezelést. Nem törvényszerű, de sajnos sokkal nagyobb az esély rá. S itt azért számít az ego, magamnak én vagyok a legfontosabb ügyfél, nehezen látom be, hogy bármiért is hátrébb soroljanak. Arról nem beszélve, hogy a kicsit is problémás, nem megszokott ügyvitel esetén a vezetőnek kell foglalkoznia a témával. Nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen ügyfélszám esetén ezt a feladatot viszonylag hiba nélkül el tudnám végezni. Valószínűleg bevonnék ebbe más kollégákat, azonban akkor el kellene fogadnom azon döntéseiket is, amit én másképpen csináltam volna.

Nézzük meg a másik esetet! Természetesen ez a megítélés nem vonatkozik a székhelyszolgáltatással foglalkozó induló vállalkozásokra, hiszen valahonnan mindenki elindul. Ha egy székhelyszolgáltatónak tartósan nem növekszik 100 fölé az ügyfeleinek száma, az számomra a következőket vetíti elő:

Először is számoljunk! Egy szolgáltatónak minimum két ügyintéző alkalmazottjának lenni kell, ellenkező esetben mit csinál egy betegség, szabadság esetén. Ha ez nincs, biztos, hogy nem kapok kellő kiszolgálást. Nem tudja biztosítani a folyamatos irodai szolgáltatást, a postai átvételeket, az ügyfelek gyors kiszolgálását. A két fő legális alkalmazott bérköltsége a mai székhelyszolgáltatási árakat figyelembe véve 100 alatti ügyfél esetén önmagában meghaladja a bevételt, s akkor még nem beszéltünk az egyéb, nem alacsony költségekről. Azaz itt megszakadna a bizalmam!

Ezt az utat mi is végigjártuk. Illetve még nem tartunk a végén! Sajnos az első időszakban ez a tevékenységünk veszteséges volt, beruháznunk, fejlesztenünk kellett. Mi az egyéb tevékenységeinkkel átjutottunk az anyagi problémán, de elsődleges cél volt az ügyfélkör növelése. Az előző bekezdésben leírt nehézségen nekünk is túl kellett jutni, s ezt csak kitartó minőségi munkával, többletszolgáltatásokkal tudtuk elérni.

Összefoglalva: Véleményem szerint ha a leírtakat figyelembe vesszük, nem elsődleges szempont a székhelyszolgáltató által kiszolgált vállalkozások száma, sokkal fontosabb, hogy milyen minőséget kapunk a pénzünkért.

Sajnos ezzel a témával tárgyilagosan korábban senki nem foglalkozott –ilyen világot élünk-, ezért inkább az általánosságot valósan leíró linket javaslom tájékoztatásra:

https://bplegal.hu/szekhelyszolgaltatas/

Következő bejegyzésünk címe: Székhelyszolgáltató presztizse, igénybevevő imázsa