Számoljunk! Mennyi pénzt lehet megtakarítani, ha székhelyszolgáltatást választunk saját kis iroda helyett?

1 000 000 Forint megtakarítás éves szinten, nekünk ennyi jött ki, lentebb jövünk a részletekkel.

Sok egyéb olyan tényezőt nem figyelve, amelyek egyébként is kényelmesebbé teszi az életünket a székhelyszolgáltató igénybe vétele esetén, most hasonlítsuk össze a költségeinket!

Nézzünk egy otthoni kis dolgozószobát. Első ránézésre költség nélküli. De nem így van ám! Ha csak a fenntartási költségeit vesszük (helyfoglalás, fűtés, takarítás, stb.) becsülhetjük önmagában annyira, mint a székhelyszolgáltatás legkisebb díja. Valamilyen irodabútort venni kell, ha nem akarjuk a lakásunkkal összekapcsolni teljesen. Kellenek székek, asztal. Kicsit nagyobb ügymenet esetében előjön a másolás, szkennelés, ezzel a számítástechnikai eszközök költsége. Ne felejtsük el, hogy ha a székhelyünk a lakásunkon van, akkor vállalkozási kéményseprési díjat számolnak fel, amely önmagában megközelíti az éves székhelyszolgáltatás díjának a felét. Várható más szolgáltatóknál is valamilyen „emelés” az otthoni vállalkozásokkal kapcsolatban (áram, gáz, víz, csatorna), mint ahogy azt az irodáknál már most piaci árra emelkedett. Ugyan nem kalkulálunk annak költségével, hogy családi besegítés történik például a küldemények átvételével, de az sem ingyen van, s mindig a szívesség a legdrágább. Nem véletlen, hogy ma már egy kis iroda bérlése havonta nettó 80-90 ezer forint körül mozog, s ha megnézem ennek az önköltségét rezsivel együtt, akkor az a kiadási díj 75-80 %-a. Ha valaki, mi tudjuk, hiszen ezzel is foglalkozunk. Tehát ebben az esetben egy havi költséget azonosnak tekinthetünk egy éves székhelyszolgáltatási díjjal. S ennyibe az otthoni „irodánk” is belekerül.

Az alábbi táblázatban érzékeltetem, hogy mit is jelent a bérleti díj és a „rezsi” összege (adott épület adataiból számolva, átlagosan):

megnevezéséves díjhavidíj (évesből számolt)
Iroda bérleti díj960.000.-80.000.-
Iroda fűtése-hűtése72.000.-6.000.-
Iroda takarítása60.000.-5.000.-
Áram költsége12.000.-1.000.-
Víz-csatorna díj6.000.-500.-
Internet12.000.-1.000.-
Karbantartás6.000.-500.-
Adók, illetékek36.000.-3.000.-
Kéményseprés18.000.-1.500.-
Összesen1.182.000.-98.500.-

Ha vállalkozásunk irodai forgalma nem nagy, nem használnánk ki a bérelt irodát, nem fogadunk minden nap vendéget, nem szükséges akkora infrastruktúra, akkor kézenfekvő megoldás a székhelyszolgáltatás igénybe vétele. Ugyanúgy tudunk berendezett, fűtött-hűtött tárgyalóban találkozni partnereinkkel, adott esetben ajánlatot készíteni, azt, vagy mást fénymásolni, szkennelni, interneten bonyolítani ügyeinket, csak ritkábban, éppen akkor, amikor ténylegesen szükségünk van rá. A székhelyszolgáltatás díja nálunk átlagosan havi 5.000.- Ft, így a megtakarításunk éves szinten meghaladhatja az egymillió forintot.

Nagyvállalatok esetében az utóbbi időben (a covid szülte lehetőségként) egyre elterjedtebb a „home-office”. Miért is? Hát otthon nem nekik ég a villany, megy a fűtés-hűtés, kell megvalósítani az irodai lehetőséget. Sőt olyan modell is létezik, hogy a cég eladta saját irodáját, és 100%-osan home office rendszerben működik, és az így megspórolt költségeket a bérekbe építették be, Nekik aztán tényleg szükségük van egy székelyszolgáltatóra. Így sokkal nagyobb a megtakarításuk, még azoknak is, akik a hibrid megoldással működnek, hiszen nem kell bérelt irodákat fenntartaniuk azok magas költségeivel együtt. Párhuzamot lehet vonni a székhelyszolgáltatással. Egyben nagyon hasonlít, így komoly megtakarítást érhetnek el ezzel.

Miért is működik ez így a mi esetünkben? Példával illusztrálom. Egy autóbusz üzemeltetése jegyvásárlással akkor gazdaságos, ha rajta majdnem minden hely foglalt. Hiszen a költsége ugyanaz akkor is, ha pár emberrel falja a kilométereket, mintha tele van. Igen ám, de ez a költség nem mindegy, hogy hány egységre bomlik vissza. Ha a kihasználtsága nem optimális, akkor magasabb díjakkal tud csak dolgozni, nem lesz piacképes. A realitás miatt kalkuláljuk bele a közösségi közlekedés tulajdonosi támogatottságát! A magasabb kihasználtsága esetén a menetjegyünk így sokkal kevesebbe kerül számunkra, mintha autóval utaznánk egyedül.

Fordítsuk ezt le a székhelyszolgáltatásra! Amíg kevesebb ügyfelünk volt, addig bizony támogatásra szorult ez a tevékenységünk, hiszen a feltételek megteremtése és fenntartása alapköltség. Ugyanúgy kellett fizetnünk a rezsi és fenntartási költséget, adókat, béreket. Az alkalmazottak lekötöttsége alacsony volt, de szükségesek voltak, mert a feltételek biztosításához minimum három fő kell (folyamatos nyitva tartás, karbantartás, stb.). A szolgáltatási árainkat ehhez nem lehetett beállítani, hiszen piacképtelenek lettünk volna. Ezt úgy kalkuláltuk, hogy amikor az alkalmazottak lekötöttsége 75 % körül van (figyelembe vettük, hogy van szabadság, betegség), akkor csapunk át a nullán. Ezt több, mint 250 ügyféllel értük el. A nyereségünk a jövőben –reményeink szerint- a további ügyfelek fogadásával nőni fog, hiszen –további alkalmazottakkal- nem arányosan növekednek a költségeink a kiszolgált partnerek számával.

Felfedtem üzleti „titkunkat” így tudunk ezen az áron szolgáltatni, Budapest legolcsóbb székhelyszolgáltatója lenni!

Akit jobban érdekel az árak képzése, hogy mit is tartalmaz, ő látogasson el a https://nyeresegesvallalkozas.hu/arkalkulacio-a-vallalkozasodban/ linkre.

Következő bejegyzésünk címe: Székhelyszolgáltatás hatása az üzleti kapcsolatokra