Az induló vállalkozás 4+1 elengedhetetlen kelléke

Ebben a cikkünkben szeretnénk tájékoztatni a kedves érdeklődőt, mi az, amit egy vállalkozás indításánál mindenképpen figyelembe kell venni, célszerű gondosan áttekinteni.

 

  • – Milyen vállalkozást indítsak? Egyéni vagy társas vállalkozó legyek, ez utóbbin belül betéti, korlátolt felelősségű vagy részvénytársaság legyen. Nyilván a végezni szándékozott tevékenység nagysága, felelőssége, illetve a befektetni kívánt tőke ami ezt meghatározza. Előzetesen érdeklődni szükséges az adózási szabályok felől is, hiszen a vállalkozás típusa meghatározza a lehetőségeinket.

 

  • – Napjainkban egyre többször találkozom azzal, hogy -különösen az egyéni vállalkozók- a vállalkozás indításakor nem érdeklődik meg pontosan azt, hogy az adott tevékenység végzéséhez milyen képesítésre van szükség. Ez nagyon fontos kérdés, hiszen ha nincs meg a szükséges képesítés a vállalkozáson belül, akkor nem vagyunk számlaképesek abban a tevékenységben.

 

  • – Mindenképpen át kell tekintenünk azt is, hogy milyen „helyigénnyel” bír a leendő tevékenységünk, s arra milyen lehetőségeink vannak. Figyelembe kell venni, hogy csak belső, vagy belső és külső munkavégzés történik, s a külső munkahelyen az előírások szerint végezhetjük-e a tevékenységünket. Szükség van-e bérleményre, akár irodai, akár más munka végzéséhez.

 

  • – Érdemes a vállalkozás, cégalapítás indítása előtt részletes üzleti tervet készíteni, reaálisan, de talán inkább pesszimistán számolni a bevételi lehetőségeinkkel, s ugyanezt megtenni a költségeink összegzésével is. Még így is majdnem biztos, hogy ez utóbbival úgy járunk, mint az építkezők, kalkulálnak egy kivitelezési költséggel, s a végén jóval nagyobb összeg lesz a valóság.

 

+ 1   Ha megszületett a döntésünk, vegyük figyelembe a lehetőségeinket a székhely tekintetében!  Gondoljuk végig a korábban már rögzítetteket! Különösen induló vállalkozások esetén igényeljük a segítséget a környezetünktől. A székhelyszolgáltató (a működés költségeihez képest) elhanyagolható összegért tudja vállalni azokat a nehézségeket, amit egyébként tapasztalhatunk. Postai küldeményeinket átveszi, személyes adatainkból kevesebb a nyilvánosságot kapó, biztosítani tudja ügyfeleinkkel a találkozás lehetőségét (tárgyaló bérlés), a NAV és a vállalkozásunk között egy hidat ad, meggátolja az esetleges foglalás lehetőségét, igény esetén jogi, könyvvezetési segítséget biztosít, mindezt direkt erre a célra fenntartott kultúrált körülmények között.

Több tévhit is elterjedt már a székhelyszolgáltatással kapcsolatban.

A székhelyszolgáltatásról sokan azt hiszik, hogy az egy illegális tevékenység. Ez nem igaz! A törvények szerint minden vállalkozás a székhelyét maga választja meg. Ha Önnek nem célszerű egyébként irodát, személyzetet jóval magasabb áron fenntartani, akkor ez a megoldás. Megbízható, ellenőrzött székhelyszolgáltatónál Önt nem érheti meglepetés! Ma a vállalkozások több, mint 30 %-a Magyarországon így működik.

Az a gondolat is elterjedt, hogy a székhelyszolgáltató választása esetén a NAV azonnal „rászáll” a cégre. Ezt is cáfolom, hiszen a hivatal pontosan tisztában van vele, hogy ez a tevékenység ugyanolyan legális, mintha magunk csinálnánk. Azért, mert valaki székhelyszolgáltatást igényel, senki nem fogja jobban ellenőrizni. Természetesen mi magunk is figyelünk arra, hogy ne „cégtemetők” legyünk.

Sokan úgy gondolják, hogy a székhelyszolgáltatás igénybe vétele, létesítése sok macerával jár. Hát ez sem így van! Ha Ön a honlapunkon, telefonon keresztül tisztába kerül a feltételekkel, elegendő egy e-mailban a kért adatokat megadnia, majd ezt követően egy egyeztetett időpontban 10-15 percre megjelennie irodánkban, s már intézhető is a hivatalokban a dolog, ahol ugyanaz történik, mintha nem székhelyszolgáltatóval kötnénk szerződést.

Az a tévhit is elterjedt, hogy a székhelyszolgáltató drága. Ez szintén nem állja meg a helyét, hiszen pl. egy ugyanilyen célra alkalmazott kolléga egy havi bérének a töredéke a székhelyszolgáltatások közül a legnagyobb terjedelmű csomagunk éves díja.

 

További információkat az alábbi linkre kattintva olvashat:

https://konyvelok.hu/kerdes-valasz/5901/kata-egyeni-vallalkozas-inditasa-szekhelyszolgaltatoval

Következő bejegyzésünk címe: Hogyan kell bejelenteni azt, ha változott a székhelye a cégemnek?