Székhelyszolgáltatások összehasonlítása

Ez egy olyan téma, ami tulajdonképpen a tevékenységünket meghatározza. Nyilván mi szeretnénk lenni azok, akik az értékarány szerint a legjobbat szeretnénk nyújtani. Mik is határozzák meg a tevékenységünket?

  • Őszinték és nyíltak legyünk!
  • Ne ígérjünk olyat, amit nem tudunk, vagy nem teljesítünk!
  • Ne a kisbetűs felsorolások között tűntessük fel azokat a feltételeket, amiért esetleg nem vállalunk felelősséget, illetve nem teljesítjük azokat!
  • Törekedjünk az ár-értékarány betartására!
  • Tájékoztassuk előre ügyfeleinket, hogy mi mit nyújtunk, mit vállalunk fel, mire számítson!
  • Ne az ügyfél megszerzése legyen az elsődleges szempont!

Nézzük ezeket az elvárásokat részletesen:

Meggyőződésem, hogy ha a jövő ügyfelével őszinték, nyíltak vagyunk, akkor ő a székhelyek összehasonlítása szerint azt a képviselőt fogják választani, aki bizalmas lesz vele, akivel szemben érzi, hogy őt valóban az elvárásoknak megfelelően fogja képviselni. Ezért alakítottuk ki a három különböző csomag ajánlatunkat, egyre fokozott szolgáltatással, a megkötött különböző fizetési időkkel kapcsolatos kínálatunkat. Sajnos tapasztalatból tudom, hogy sok szolgáltató ezt a szempontot nem tekinti „barátinak”, inkább hivatalosnak.

Hasonló a tapasztalatom azzal kapcsolatban is, hogy mit ígér egy székhelyszolgáltató, s ezzel szemben mit szolgáltat. A reklámban, ajánlatban sokszor szerepel olyan, ami aztán a szerződésben nincs feltűntetve, vagy csak csökkentett tartalommal. Ezért mi előzetesen mindig megküldjük az érdeklődőknek a szerződéstervezetünket, annak összes mellékletével. Ezen alapon a székhelyszolgáltatókat úgy tudják összehasonlítani, hogy rólunk teljes képet kapjanak előzetesen. Tudom, hogy az előzetes tájékoztatás ezzel kapcsolatban ritkán éri el az általunk küldött olvasnivalót. Nyilván ez az információ hiány sokakat megvezet, nem is gondol sok olyan ügyintézésre, ami felmerülhet a későbbiek során. Sajnos sokszor előfordul, hogy a sok anyag miatt nem olvassák végig, illetve csak felületesen a megküldött anyagot.

Láttam olyan ajánlatot, ahol csak utalás van bizonyos feltételekre, illetve a szokásos „kisbetűs” részben szerepelnek olyan feltételek, amelyek később az ügyféllel szemben felhasználható annak vélt szerződésszegése esetén. Ilyenek lehetnek:

            – esetleges NAV ellenőrzéskor nem képviselik teljes körűen a megbízóikat,

            – NAV ellenőrzés esetén mindig az ügyfél mulasztására hivatkoznak,

            – nincs pontosan megfogalmazva, hogy mi az ő kötelességük,

            – bizonyos esetekben egyoldalúan módosíthatnak.

Mi ezzel úgy vagyunk, hogy mindenről tudjon a leendő ügyfelünk, ne érhesse őt semmi meglepetés az együttműködésünk során. Sokszor hívjuk fel partnereink figyelmét arra, hogy olvassa el a kapott anyagot, mert látjuk, hogy átszaladt bizonyos kérdéseken. Nem az ügyfél megszerzése, hanem a sokáig tartó együttműködés mindkettőnk célja. Reméljük!

Az ár a legnagyobb nehézség! Sokan csak ezt nézik, s a másik oldalon ezzel maximálisan visszaélnek. Ezért törekednünk kell arra, hogy próbáljunk az alsó árszínvonalon maradni, bármennyire is szorít bennünket is a társadalmi kötelezettség. Vegyék azonban figyelembe azt, hogy fent kell tartani egy céget, kulturált irodát, tárgyalót, állandó recepciót. Nem árulok el titkot, hogy egy ügyintéző kolléganő maximum 80-90 ügyfelet tud ellátni úgy, hogy azzal a kiszolgálással az ügyfelek is elégedettek legyenek. Számoljanak egy kicsit! Ennek határát súrolják a befizetett díjak. Megállapítható, hogy aki ennél alacsonyabb áron kínálja a szolgáltatását, az nem is lesz teljes körű, nem lesz elégedett az ügyfél. Hiányos lesz a kiszolgálása, nem tudja teljesíteni a székhelyszolgáltató a rá nehezedő kötelezettségeit. Ezek lehetnek:

  • lassú kiszolgálás,
  • hanyag postai átvétel,
  • téves postabontás,
  • nem azonnali továbbítás,
  • karácsonyi időszakban nem tartott ügyelet.

Mint ahogy korábban is említettem, az ügyfél minél teljesebb előzetes tájékoztatása alapelv. Többen pártoltak át más székhelyszolgáltatóktól hozzánk azért, mert eredendően nem azt ígérték neki, amit végül kaptak. Csak örülni tudok neki, hogy tőlünk még ilyen okból senki nem távozott. Sőt, nem a reklám helye, de elégedetlenség miatt még senki nem hagyott el bennünket! Nyilván volt lemorzsolódás, de jellemzően a tevékenység megszűnése volt az ok. Előfordul olyan is, amikor székhelytemetőnek (amikor valaki így akar a hatóságok elől eltűnni, de aztán előlünk is) tekintenek bennünket, s mi mondjuk azt, hogy ezt köszönjük, de nem!

Sokszor döbbenten néznek rám, amikor azt képviseljük, hogy inkább ne kössünk üzletet, mert mi valóban a jogszabályok betartásával, tartós kapcsolatra törekszünk, hosszú távon gondolkozunk. Nem egy olyan elégedett ügyfelünk van, aki kezdetünktől fogva ma is örül annak, hogy velünk kötött megállapodást, ami munkánk elismerése. Többen voltak olyanok, akik tájékozódtak működésünk lényegével, s inkább nem kötöttek velünk üzletet. Ehhez azonban hozzáteszem, hogy a NAV szinte minden napos látogatónk, de még a törvények és jogszabályok szerint működő szerződött partnereinknél soha nem talált kivetnivalót, többször mi tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy ellenőrzésük történt nálunk.

Ehhez a blogunkhoz nem tudunk más információt adni, mivel mindenki tartózkodó a témával kapcsolatban.

Következő bejegyzésünk címe: Székhelyszolgáltatások nyilvántartása